מילון מושגים של מנעולנים

מנעולים, נתפסים אצלנו כדבר בסיסי, אך למעשה, הם אחראיים על הביטחון שלנו, ועל האפשרות שלנו לבחור מי יוכל להיכנס אל ביתנו או אל בית העסק שלנו. עולם המנעולנים כולל מושגים רבים, אז על מנת לעשות קצת סדר בבלאגן, ערכנו עבורכם מילון. מילון המושגים השלם של המנעולנים –  קדימה, בואו נתחיל.

הקדמה

עולם המנעולים מוכר לכולנו, שכן אנו משתמשים במנעולים שונים באופן יום יומי. למרות ההיכרות עם העולם, ישנם לא מעט מושגים עליהם אנו שומעים רבות, מבלי לדעת מה הם בעצם אומרים. ריכזנו עבורכם כמה מהם.

צילינדר מולטלוק  

את המושג צילינדר ודאי שמעתם לא פעם בחייכם, אך לרוב ודאי לא הבנתם מה הוא אומר. צילינדר הוא מעין מנעול, אשר למעשה, מספק לנו את הביטחון בנעילה. הצילינדר הוא המנעול החזק והמוערך ביותר, אשר נחשב למנעול הבטיחותי ביותר. במנעול צילינדר משתמשים בכלל המוסדות הביטחוניים, וכן בדלתות ראשיות. בין סוגי הצילינדרים השונים ניתן למצוא את צילינדר מולטילוק.

על מנת לפרוץ מנעול צילינדר מסוג זה, צריך להיות מנעולן מוסמך בעל ידע וניסיון רב, ולהכיר היטב את תהליך הפריצה. מנעול צילינדר מזהה את המפתח המתאים ונפתח רק באמצעותו. כאשר עולה הצורך לפרוץ מנעול צילינדר, המנעולן ישתמש בכלים מיוחדים לניסור הפינים הפנימיים בצילינדר, כך שהמנעול אינו יעבוד והדלת תוכל להיפתח.

מנעול חכם לדלת – טכנולוגיה מתקדמת

עוד משג אותו ודאי יצא לכם לשמוע הוא מנעול חכם לדלת. מנעול חכם לדלת הוא מנעול אשר משלב טכנולוגיה מתקדמת, באמצעותה ניתן לפתוח ולסגור את הדלת ללא השימוש במפתחות או קודנים, וכן ללא שבב, טביעת אצבע, אפליקציה או בלוטוס.

דלתות רב בריח

כיום, כמעט בכל בית בישראל מותקנת דלת רב בריח. דלתות אלו, מאסיביות ואמינות, ומעל הכל חזקות ומגינות מפני פריצות. מנגנון רב בריח הוא מנגנון מתקדם אשר החלפתו מצריכה עבודה מדויקת ומקצועית.

אחת לכמה שנים, מומלץ להחליף לדלת את המנעול. ההחלפה יכול לקרות בשל מספר סיבות, לרבות אובדן המפתחות או כאשר המנעול אינו עושה את עבודתו בצורה טובה. החלפת מנעול זו, מתבצעת על ידי מנעולן מוסמך ומנוסה בתחום, אשר יבצע את ההחלפה בצורה מקצועית, מבלי לגרום נזק לדלת אשר עלול לגרור הוצאות כספיות גבוהות.

לא רק דלתות מבנים – פריצת רכבים

תארו לכם מקרה בו נותרתם נעולים מחוץ לרכבכם. במקרים אלו הלחץ הנפשי עולה, ומשפיע גם על היכולת הפיזית. על מנת לטפל במקרים אלו, המנעולנים, יודעים כיצד לפרוץ מנעולי רכב.
מקרה זה יכול לקרות גם בצורה הפוכה, בו תנעלו בתוך הרכב. כך או כך, מנעולן לפריצת רכבים ידע כיצד לפתור את הבעיה.

פורץ מנעולים מומחה בעל ניסיון, ידע כיצד לא לגרום נזק לדלת, ולבצע את הפריצה בצורה נקייה.

עיקרי הדברים – מילון המושגים השלם של המנעולנים

מנעולים מוכרים לנו מחיי היום, ולרוב נתפסים כבסיסיים וחסרי חשיבות. למעשה, למנעולים חשיבות רבה שכן הם אלו האחראיים על הביטחון שלנו, ומאפשרים לנו לשלוט מי יוכל להיכנס ומי לא. עולם המנעולים והמנעולנים כוללים מושגים רבים, אך לרוב אנו לא יודעים מה הם אומרים. בין המושגים הבולטים במילון המושגים של המנעולנים עומדים צילינדר מולטלוק, מנעול חכם לדלת, דלתות ומנגנון רב בריח, וכן פריצת רכבים.

כאשר עולה הצורך להחליף מנעול או לפרוץ אותו, יש להסתייע בשירותיו של מנעולן מומחה בתחום, בעל ניסיון וידע, על מנת שיוכל לבצע את העבודה בצורה נקייה ומקצועית, ללא נזקים.